Se spune ca o femeie gravida trebuie sa manance tot ce pofteste. Este, poate, adevarat. Totusi ar trebui tinut cont ca unele alimente nu-i fac tocmai bine bebelusului. Asa ca atunci cand va stabiliti meniul tineti cont de alimentele care ar trebui eviate atunci cand sunteti gravida:
– carmea cruda (unii spun chiar sa evitati carnatii si hotdog-ul);
– laptele nepasteurizat;
– laptele sau produsele din lapte de capra(contine taxoplasma care poate afecta grav copilasul);
– alimentele cu conservanti si coloranti;
– alimentele cu un adaos mare de zahar;
– bauturile dulci si acidulate(cele de genul Coca-Cola; Pepsi etc)
– alcoolul;
– cofeina;
– ceaiul tare – baut in timpul mesei poate reduce absorbtia de fier;
– pateurile;
– branzeturile moi(listeria);
– ouale crude(pericol de sarmonella);
– ficatul sau produsele din ficat;
– evitati tote produsele ce au avut mucegai- chiar daca le-ati curatat;
– desi pestele este bun pentru inteleigenta copilului tau – incercati sa va limitati la doua mase pe saptamana.Si asta pentru ca mercurul care se gaseste in peste poate afecta copilasul(la dezvolarea creierului si la sistemului nervos). Se recomanda ca o grevida sa evite:rechin, tilefish; petele spada (swordfish), macroul. Pestele care o cantitate mai mica de mercur:somon, catfish, tilapia, whitefish, shrimp.(am folosit varianta in engleza pentru ca nu am gasit echivalentul romanesc).